Forum Dziennikarstwo na Uniwersytecie Wrocławskim
Forum kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na UWr
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KRRiT znów atakuje!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dziennikarstwo na Uniwersytecie Wrocławskim Strona Główna -> Dziennikarstwo i media
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eric
Ołówek



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 22:15, 25 Mar 2006    Temat postu: KRRiT znów atakuje!

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiTV) zażądała od stacji telewizyjnych wstrzymania emisji spotu reklamowego piwa Warka Jasne Pełne (Grupa Żywiec SA), w którym występuje Jerzy Dudek. Według KRRiTV reklama narusza ustawę o przeciwdziałaniu alkoholizomowi i wychowaniu w trzeźwości, ponieważ jest zbudowana na skojarzeniach z sukcesem zawodowym bramkarza reprezentacji Polski w piłce nożnej. Wszystkie stacje (TVP, TVN i Polsat) zdjęły spot - podał "Media&Marketing Polska".

Tymczasem Agencja reklamowa Just przygotowała na zlecenie Grupy Żywiec SA kopię spotu reklamowego marki Warka Jasne Pełne bez udziału Jerzego Dudka. Jest to reakcja na decyzję stacji telewizyjnych, które zdjęły oryginalne reklamy Warki z udziałem polskiego bramkarza.

- Nie chcemy tracić wykupionego wcześniej czasu reklamowego, dlatego zdecydowaliśmy się podmienić kopie, ale naszą intencją jest powrót do spotu z udziałem Jerzego Dudka. Czekamy na wyjaśnienia w tej sprawie od telewizji i Krajowej Rady, które otrzymały nasze stanowisko wraz z opiniami prawników - powiedział "MiMP" Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec SA.

Tymczasem Tomasz Różański, asystent Elżbiety Kruk, przewodniczącej KRRiTV, powiedział, że Grupa Żywiec nie jest stroną w tej sprawie, a ponieważ telewizje zaprzestały emisji, to oznacza, że przyznały w tej sprawie rację Radzie.

- Zapoznaliśmy się z opiniami ekspertów, jakie przesłała Grupa Żywiec, ale nadal uważamy, że spot łamał prawo - powiedział "MiMp" Różański.

- Chcemy zapoznać się ze szczegółową argumentacją Krajowej Rady. Nasze ekspertyzy nie pozostawiają wątpliwości, że działamy zgodnie z prawem. Na szczęście w naszym kraju nie wystarczy powiedzieć, że coś jest niezgodne z ustawą, ale jeszcze trzeba to udowodnić - powiedział Rut.




[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dziennikarstwo na Uniwersytecie Wrocławskim Strona Główna -> Dziennikarstwo i media Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin